اشتراک گذاری

آموزش عیب یابی دستگاه کپی

در صورتی که بخواهیم تعمیرات دستگاه کپی نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشته باشد می بایست پارامترهای ضروری و بایسته در مهم‌ترین مرحله تعمیرات، -یعنی مرحله «عیب یابی دستگاه کپی»- با دقت هر چه تمام‌تر اجرا و رعایت شوند. عیب یابی دستگاه کپی به شکلی صحیح و تخصصی سبب می گردد تا کارشناسان، بخشِ مختل دستگاه را شناسایی کرده و از ورود به حوزه های نامرتبط خودداری ورزند. عیب یابی تخصصی، نقشی بسزا در تشخیص درست اشکال پیش آمده و در نتیجه تعمیر صحیح آن دارد. از اینرو در مرکز تعمیرات کپی ، بر این مرحله –مرحله عیب یابی- و طی صحیح آن تأکید ویژه ای می شود.

 در مرکز تعمیرات کپی ، کلیه دستگاه های معیوب، ابتدا توسط تعمیرکاران مجرب و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، مراحل عیب یابی را پشت سر می گذارند. در ادامه و پس از اتمام مراحل عیب یابی، اشکال شناسایی شده در دستگاه با صاحب آن در میان گذاشته می شود تا در صورت تأیید، روند تعمیر آغاز گردد. در تعمیر هارد گوشی سونی نیز همین روند طی می گردد و بسته به سطح خرابی و اشکال پیش آمده در هارد گوشی، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر آن، پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه آغاز می گردد. در صورتی که عیب یابی کپی، بررسی دستگاه و تست آن کارشناسان ما را به این نتیجه برساند که امکان بهسازی و تعمیر آن وجود ندارد، با کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدامات لازم جهت تعویض قطعات معیوب آن آغاز خواهد شد.

در بخش زیر نکات کلی جهت آموزش عیب یابی دستگاه کپی با شما به اشتراک گذاشته می شود.

عیب یابی دستگاه کپی

عیب یابی دستگاه کپی و تمرکز بر عیوب شایع این دستگاه

همانگونه که می دانید برخی ایرادات پیش آمده در دستگاه های کپی، در قیاس با سایر اشکالات، نسبتاً رایج تر و شایع تر هستند. اشکالاتی نظیر گیر کردن کاغذ کپی، مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی و … مواردی هستند که غالباً در تمامی دستگاه های کپی، -صرفنظر از نوع دستگاه و برند آن- مشاهده می شوند. کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی، با تمرکز بر این اشکالات، متدهای ویژه و کارامدی را جهت رفع آنها تدوین کرده اند.

آشنایی با این اشکالات رایج، سبب گشته تا تعمیرکاران ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی، مراحل عیب یابی دستگاه کپی را از بخش های خاصی از دستگاه آغاز کند و از توجه به سایر بخش های دستگاه، که امکان بروز خرابی در آنها کمتر است، خودداری کند. این امر صرفه جویی در زمان، تعمیر کارامد دستگاه، تشخیص درست اشکال پیش آمده و تعمیر تخصصی دستگاه را سبب گشته است. برخی از سرویس های عیب یابی دستگاه کپی که کارشناسان ما بر آنها تأکید ویژه ای دارند عبارتند از:

  • عیب‌ یابی درام و انجام اصلاحات پس از بررسی دستگاه کپی در جهت نظارت ماهانه سیستم.
  • عیب یابی و بررسی انواع قطعات فنی دستگاه کپی که بهتر است از قطعات اورجینال و اصلی کمپانی باشد.
  • عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات فیوزینگ جهت عیب یابی دستگاه کپی.
  • بررسی تغذیه‌ کننده کاغذ و عملکرد صحیح دستگاه کپی برای چک کردن خروج کاغذ بعد از فرایند چاپ.
  • انجام سرویس ‌های کلی دستگاه بطور ماهانه که لازم و ضروری می باشد.
  • عیب یابی مشکلات مربوط به شارژ کاتریج که در صورت خالی بودن کارتریج فرایند کپی به هیچ وجه انجام نمی شود.
  • عیب یابی مشکلات مربوط به یونیت فیدر دستگاه کپی که از موارد مهم در عیب یابی دستگاه کپی می باشد.
  • عیب یابی پیکاپ دستگاه کپی که در صورت عدم رسیدگی سبب بروز مشکلات شدیدی برای دستگاه می شود.
  • انجام تنظیمات دستگاه و عیب یابی مرتبط با بورد که این عمل سبب می شود فرایند انتقال دستور درست انجام شود.
  • بررسی شارژ‌های پودر سبک و سنگین دستگاه کپی که برای عیب یابی دستگاه کپی لازم و حیاتی است.

عیب یابی دستگاه کپی و سرویس های دوره ای آن

اگر سابقه طولانی در کار با دستگاه های کپی داشته باشید احتمالاً در این مدت، آشنایی‌ای، هر چند اندک، با مراحل عیب یابی دستگاه کپی و شیوه رفع اشکالات پیش امده در آن را کسب کرده باشید. در غیر اینصورت توصیه می شود اطلاعاتی را درباب این اشکالات و شیوه رفع آنها – با مطالعه دفترچه دستگاه و اطلاع از کدها و خطاهای دستگاه کپی – کسب نمایید.

بد نیست بدانید که کیفیت بالای دستگاه های کپی نمی تواند دلیلی بر صحت و سلامت همیشگی آنها باشد زیرا این دستگاه ها نیز با گذشت زمان –همچون دیگر دستگاه ها – دچار استهلاک شده و نیازمند تعمیر و گردگیری می گردند. اگرچه آگاهی کاربر از بهترین شیوه های کار با دستگاه سبب میگردد تا عمر مفید دستگاه کپی دوچندان گردد لیکن با گذشت عمر مفید دستگاه و فرسودگی برخی قطعات، تعمیر و گردگیری آن ضروری می گردد. کاربران گرامی باید توجه داشته باشند که این دستگاه ها بسته به مدل و نوعی که دارند می بایست هر از چندگاهی مورد سرویس و گردگیری قرار گیرند تا عمر طولانی تری داشته باشند. خدمات مرتبط با سرویس و گردگیری های دوره ای و عیب یابی دستگاه کپی از طریق سرویس در محل کپی قابل دریافت است.

مرکز تعمیرات دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی و انجام تمامی سرویس های مرتبط با آن، یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات کپی  است که به دست تیمی از خبره ترین و مجرب ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر انجام می پذیرد.

برخورداری مرکز تعمیر دستگاه کپی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های عیب یابی و تعمیر سبب گشته تا تشخیص علل خرابی دستگاه در کمترین زمان و به دقیق ترین شکل انجام پذیرد و عملیات مورد نیاز جهت رفع و حل اشکالات پیش آمده در دستگاه -بر اساس عیب یابی انجام شده،- انتخاب و اِعمال گردند. مرکز تعمیرات کپی با همکاری تیمی از مهندسان و کارشناسان این حوزه و با بهره‌ مندی از پیشرفته ترین ابزارآلات تعمیر، فضایی خلق نموده که در آن می‌توان غالب اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده در دستگاه های کپی را رفع و برطرف نمود.

آموزشگاه مرکزی دستگاه کپی /  آموزش تعمیرات ماشین  های اداری / اموزش تعمیر ماشین های اداری / تعمیرات دستگاه کپی توشیبا / تعمیرات دستگاه کپی شارپ / تعمیرات دستگاه کپی برادر / تعمیرات دستگاه کپی کانن / تعمیرات دستگاه کپی زیراکس / تعمیرات دستگاه کپی ریکو / تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا / تعمیرات دستگاه کپی اچ پی / تعمیرات دستگاه کپی دل / تعمیرات دستگاه کپی پاناسونیک / تعمیرات دستگاه کپی سامسونگ / تعمیر دستگاه کپی کانن / تعمیر دستگاه کپی  دل / تعمیر دستگاه کپی اچ پی /

 تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا / تعمیر دستگاه کپی ریکو / تعمیر دستگاه کپی شارپ / تعمیر دستگاه کپی توشیبا / تعمیر دستگاه کپی زیراکس / تعمیر دستگاه کپی / تعمیر دستگاه کپی سامسونگ / تعمیر دستگاه کپی پاناسونیک / تعمیر دستگاه کپی کیوسرا / نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور / نمایندگی اصلی کولر گازی

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩