اشتراک گذاری

آموزش شارژ کارتریج پرینتر لیزری

ادارات و مراکز آموزشی و تجاری بیشترین میزان استفاده از پرینتر را دارند . از سوالات امتحان گرفته تا کپی از مدارک، پرینت مبحث علمی یا غیر علمی از سایت های مختلف، پرینت پایان نامه و … . اینها نمونهای از نیازهای که زندگی آحاد مردم را درگیر یاری جستن از چاپگر(پرینتر) میکند. بد نیست بدانیم که اعامه ی مردم جامعه به طور معمول در گیر مقوله ی چاپ و چاپگرند. پس نیاز به اطلاعات پایه در مورد چاپگر موجب رفع گرفتاری مقطعی در مواقع خاص میگردد. در این مقاله یکی از قطعات اصلی ” کارتریج در چاپگر یا پرینتر لیزری و نحوه شارژ کارتریج پرینتر لیزری ” مورد بررسی قرار گرفته است. باشد که گوشه ای از نیازهای جامعه رفع شود.

آموزش-شارژ-کارتریج-پرینتر-لیزری

عمده ترین مشکلات کارتریج در چاپگر یا پرینتر لیزری

هر دستگاهی که ساخت دست بشر باشد به طور حتم روزی میرسد که به تعمیر نیاز دارد. عمده مشکلی که برای چاپگر ایجاد میشود سخت افزاری است. از گیرکردن کاغذ در دستگاه کپی تا چاپ نشدن و یا کمرنگ چاپ شدن و… . یکی از بیشترین مشکلاتی که در یک پرینتر با آن برخورد میکنیم، تمام شدن تونر یا جوهر مورد نیاز این دستگاه است که نیاز به شارژ را در کارتریج در چاپگر یا پرینتر لیزری مطرح میکند. 

میزان نیاز نهادهای مختلف به پرینت و پزینتر (چاپگر) موجب شده تا گروهی از متخصصین برای تعمیر و رفع مشکلات احتمالی این دستگاه آماده به کار باشند. البته هرکسی که در خانه یا محیط کار پرینتر دارد، موظف است برای راحتی کار خود هم که شده شارژ این دستگاه را یاد بگیرد. این کار باعث میشود در صورت لزوم و در زمان نبود متخصص یا ضیق وقت، بتواند مشکلش را حل کند.

نکاتی در مورد شارژ چاپگر

شارژکارتریج در چاپگر یا پرینتر لیزری بهتر است در مکان خاص انجام شود. در صورت cartridge امکان از متخصص، برای شارژ کارتریج کمک گرفنه شود زیرا پودر تونر باقی مانده در دستگاه برای ریه مضرر بوده و باعث آلودگی محیط شده و محیط اطراف را سیاه میکند. نکته ی قابل توجهی دیگر اینکه، گریسهای اطراف چرخ دنده ها و میله ی فلزی را نباید پاک کرد. زیرا این گریس ها هادی جریان برق هستند و اگر پاک شوند باعث بروز اختلال در دستگاه میشوند.

تعمیرات پرینتر لیزری خود را به ما بسپارید

نشانه های نیاز پرینتر به شارژ کارتریج

هر وقت متوجه شدید رگه هایی در هنگام چاپ برگه در نوشته ها ایجاد میشود؛ بدانید که زمان شارژ کارتریج پرینتر لیزری فرا رسیده است. بهتر است بدانیم که برای بسیاری از کارتریج ها در تعویض تونر یکسان هستند. مثل مدلهای زیر ML-1860 , ML-1865 , ML-1865w , ML-1660 , ML-1667 , ML-1665 همچنین مدل هایSCX-3200 , SCX-3205 , SCX-3205w , SCX-3207

ساده ترین مراحل شارژ کارتریج پرینتر لیزری

  • سر قوطی مخصوص تونر را بر لبه ی استوانه ی کارتریج بگذارید(با یک دست کارتریج را بگیرید و با یک دست دیگر قوطی تونر خالی کنید).
  • حالا پودر را به درون کارتریج بریزید و در زمان تخلیه ضربه های آرام و متناوبی به بدنه ی کارتریج وارد کنید تا کارتریج کاملاً پر شود.
  • در نهایت در پوشی را که در ابتدا به کمک پیچ گوشتی یا چاقو و یا میخ جدا کرده بودید سر جایش بگذارید و با کمی فشار محکم در جای خود قرار دهید.
  • کارتریج شما به همین سادگی شارژ شد.
  • میتوانید آن را در دستگاه قرار دهید و از آن استفاده کنید.
  • شی نوک تیز مثل چاقو یا کاتر و یا پیچ گوشتی یا یک میخ (برای باز کردن قسمت بالای کارتریج).
  • کارتریج را از دستگاه خارج کنید.سمتِ راست کارتریج را مقابل خود بگیرید.
  • زائده های پلاستیکی قسمت سمت راست کارتریج را با یک کاتر ببرید تا بتوانید قسمت درپوش را به وسیله ی پیج گوشتی جدا کنید.
  • یک استوانه ی تو خالی درون کارتریج میبینید اینجا مخزن پودر تونر دستگاه است.
  • کارتریج را برعکس بگیرید و متناوب تکان دهید تا هر چقدر پودر در آن باقی مانده است بیرون بریزد.
  • حالا نوبت پر کردن کارتریج (شارژ کارتریج پرینتر لیزری ) است.

نمایندگی ماشین های اداری

نمایندگی تعمیر ماشین های اداری، دارای بخش های خرید، فروش و تعمیر پرینتر در کار خود سرآمد است. در این شرکت کارشناسان مجرب و کارآزموده فعالیت میکنند؛ که آمادهی ارائه ی خدمات در نمایندگی و یا در محل کار شما هستند. سابقه ی طولانی همچنین بهترین سرویس دهی و ارائه خدمت از سوی این نمایندگی باعث استقبال روز افزون مشتریان شده است. تعمیر و فروش انواع ماشین های اداری( فکس، پرینتر، شارژ کارتریج پرینتر لیزری و …) با بهترین کیفیت و ضمانت نامه در این شرکت ارائه میشود. توفیق روز افزون این شرکت در زمینه ی ماشین های اداری موجب شده تا جدیدترین ابزارها و قطعات را به دست مشتری برسانند.

تعمیرات ماشین های اداری

نمایندگی ماشینهای اداری یکی از بهترین ارائه دهندهگان خدمات، در کشور است در صورت نیاز جدیدترین و قدیمی ترین نوع ماشین های اداری (اعم از کپی، فکس، چاپگر، شارژ کارتریج پرینتر لیزری و…) در این نمایندگی قابل تعمیر است. هر گونه قطعه ی مورد نیاز برای هر دستگاهی از این نمایندگی قابل تهیه است. 

سابقه ی طولانی در زمینه ی تعمیر دستگاه های اداری موجب شده است که با استفاده از جدیدترین روش های تعمیر بدون آسیب به دستگاه همچنین فروش جدیدترین و به روزترین محصولات و دستگاه های اداری بهترین کیفیت را در کوتاهترین زمان در خدمت مشتریان بگذارد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩