اشتراک گذاری

زمان مناسب شارژ کارتریج

زمان مناسب شارژ کارتریج به وسیله یکسری خطاهای موجود در دستگاه به کاربر اطلاع داده می شود.  شارژ کارتریج در دستگاه کپی و پرینتر یکی از متداول ترین خدماتی است که از نمایندگی تعمیرات کپی برای جلوگیری از تعویض پر هزینه کارتریج انجام می گیرد.  کارتریج از جمله قطعات پر کاربرد دستگاه کپی است که عمل مهم چاپ بر عهده آن می باشد. در صورت خرابی این قطعه و یا اتمام تونر آن عمل چاپ بالکل متوقف می شود.

به دلیل گسترش روند شارژ کارتریج تولید کنندگان به فکر تولید کارتریجی افتاده اند که بارها و بارها قابل شارژ باشد. مهم ترین نشانه فرارسیدن زمان مناسب شارژ کارتریج یک نواخت نبودن برگه چاپ شده است. اگر تونر رو به اتمام باشد با تکان دادن کارتریج می توان کیفیت چاپ را باز گرداند اما باید به فکر شارژ دوباره تونر آن بود. این مقاله به کارتریج و زمان مناسب شارژ آن اختصاص داده شده  است با ما همراه باشید.

زمان مناسب شارژ کارتریج

اطلاع از زمان مناسب شارژ کارتریج

همانگونه که در مطلب قبل عنوان شد دستگاه های کپی و پرینتر با این قابلیت طراحی شده اند که زمان مناسب شارژ کارتریج را با نمایش یک پیغام یا خطا به کاربر اطلاع می دهند. نباید فراموش کرد متوسط عمر تونر یا جوهر یک کارتریج شش ماه می باشد که پس از این زمان، چه دستگاه اخطار بدهد چه نه بهتر است اقدام به شارژ دوباره آن کرد.

البته تعویض کارتریج، تونر یا جوهر بستگی به میزان استفاده از دستگاه دارد. با کم رنگ شدن یا متوقف شدن روند چاپ زمان مناسب شارژ کارتریج فرا می رسد در این وضعیت اگر کاربر با خطا یا پیغام اتمام تونر یا جوهر رو به رو شد، بهترین کار تعویض یا شارژ فوری کارتریج است. بعد از انجام شارژ دوباره اگر کیفیت چاپ پایین بود بهترین کار تکان دادن آرام کاتریج است تا تونر یا جوهر در تمام قطعه یکنواخت پخش شود و کیفیت چاپ باز گردد.

موارد قابل توجه در زمان شارژ کارتریج

کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که شارژ کارتریج نیاز به دستگاه ها و ابزارهای مخصوصی دارد. اگر در زمینه شارژ کارتریج( چه جوهر و چه لیزری) اطلاعات کافی ندارید بهتر است از عمل خودسرانه، پرهیز کنید. درست است که شارژ کارتریج کار ساده ای به نظر می دسد اما باز و بسته کردن آن کار چندان ساده ای نیست. بعد از تشخیص درست زمان مناسب شارژ کارتریج، اگر محیطی مناسب یا لوازم مورد نیاز مثل انبردست، چکش و پیچ گوشتی در اختیار ندارید و یا با مکانیزم باز و بسته کردن کارتریج آشنا نیستید حتما از تکنسین های کار کشته تعمیرات دستگاه کپی کمک بگیرید که شارژ کارتریج شما را با کم ترین هزینه، در کوتاه ترین زمان و با به کار بردن اصول علمی انجام می دهند.

همچنین تونر یا جوهر اصل و مناسب کارتریج دستگاه شما را استفاده خواهند کرد. همان قدر که شناخت زمان مناسب شارژ کارتریج مهم است، انتخاب تونر یا جوهر مناسب دستگاه نیز داراری اهمیت است. پس بهتر است که این کار خطیر را به کاردان آن بسپارید.

نیاز به شارژ کارترریج، یک علت روشن شدن چراغ کارتریج در دستگاه های اداری است. با این وجود مشکلات دیگری هم وجود دارد که خوب است بررسی شود. 

مشکلات احتمالی

اگر شارژ کارتریج دستگاه شما با احتساب زمان مناسب شارژ کارتریج، مواد اصل تونر یا جوهر همچنین رعایت اصول علمی شارژ انجام گرفت اما همچنان اشکالاتی از قبیل تداخل رنگ ها، خطا و هشدار اتمام جوهر یا تونر، کم رنگ بودن چاپ، صدای ناهنجار دستگاه، خطوط اضافی در صفحه چاپ شده، خروج برگه سفید، یکنواخت نبودن برگه چاپ شده، لکه دار یا سیاه شدن صفحه خروجی، خاموشی دستگاه پس از قرار دادن کارتریج در آن و … وجود داشته باشد، تکنسین های نمایندگی تعمیر دستگاه کپی می توانند با اقدامات مفید تعمیراتی سریعا آن ها را برطرف کنند.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی با سال ها تجربه در تلاش است که جدیدترین و مدرن ترین دستگاه های کپی را در اختیار مردم قرار دهد تا ایرانیان نیز همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند. این مرکز با واحد بندی شدن به بخش های مشاوره، فروش و تعمیرات سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش داده است. نمایندگی تعمیر دستگاه کپی به منظور خدمت رسانی شایسته به مردم، مرکز خود به جدیدترین ابزار و دستگاه های عیب یابی و تعمیر تجهیز کرده است.

تکنسین هایی که در این مرکز مشغول به کار هستند دوره های آموزشی بین المللی را گذرانده و بالاترین نمرات آزمون های تعمیرات را کسب کرده اند. کارشناسان با تجربه نمانیدگی تعمیر دستگاه کپی با تلاش های متداوم قادرند که مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری دستگاه کپی را در کوتاه ترین زمان تشخیص داده و اقدامات لازم را برای برطرف کردن آن انجام دهند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩