اشتراک گذاری

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی به عوامل بسیاری مانند  دما , رطوبت و نوع کاغذی که دستگاه کپی  استفاده می کنید بستگی دارد . اگر رطوبت بالا باشد ممکن است کاغذها خشکی لازم را نداشته و همین امر موجب چروک شدن آن ها در دستگاه کپی شود . همچنین در صورتی که  نوع کاغذی که استفاده می کنید متناسب با نوع دستگاه کپی نباشد مثلا از کاغذ ضخیم تر و یا نازک تر استفاده کنید یا اندازه ی کاغذ شما مناسب نباشد ممکن است چروک شدن کاغذ را در پی داشته باشید .

دربرخی موارد غلطک خراب و فرسوده ، رولرهای چسبناک، برگه‌ ورودی کاغذ خراب دلیلی است که موجب چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی خواهد شد.در این بخش به بررسی عواملی می پردازیم که شما را در حل مشکل یاری خواهند نمود. در صورتی که اقدامات را پیگیری نمودید و مشکل شما همچنان پایدار بود باید با متخصصی تعمیر دستگاه کپی در این مرکز تماس بگیرید.

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

دلایل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

دلایل متعددی ممکن است منجر به چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی شوند . از جمله آن ها ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

رطوبت

یکی از اصلی ترین دلایل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی توشیبا ، وجود رطوبت در کاغذ مورد استفاده است . اگر کاغذ استفاده شده برای کپی ، رطوبت بالایی داشته باشد ، گرمای دستگاه موجب خشک شدن کاغذ می شود ؛ بدیهی است که این مساله ، به چروک شدن کاغذ می انجامد .

رولر چسبناک

گاهی باید در رولرهای دستگاه کپی توشیبا ، به دنبال دلیل چروک شدن کاغذ گشت . چنانچه رولرهای دستگاه شما به هر دلیلی چسبناک باشد ، کاغذهای کپی در آن چروک خواهد شد .

غلطک

گاهی ممکن است هیچ یک از موارد بالا وجود نداشته باشد اما باز هم با مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی توشیبا ، مواجه می شویم . در این شرایط ، باید از سلامت غلطک اطمینان حاصل نمود . خرابی غلطک در این دستگاه ، می تواند پاسخ دیگری بر سوال ” چرا کاغذ در دستگاه کپی چروک می شود ؟ ” باشد .

نوع کاغذ

در دستگاه های کپی ، باید نوع خاصی از کاغذ استفاده شود . نوع ، جنس و وزن استاندارد کاغذ مورد استفاده برای هر دستگاه ، در دفترچه ی راهنمای  ذکر شده است . چنانچه کاغذ مورد استفاده در دستگاه کپی توشیبا ، با نوع و مدل دستگاه همخوانی نداشته باشد ، مثلا ضخیم تر و یا بزرگ تر و سنگین تر از حد استاندارد باشد ، کاغذ چروک خواهد شد . بنابراین ، نوع کاغذ مصرفی ، می تواند یکی دیگر از پاسخ ها به این سوال باشد که ؛” چرا کاغذ در دستگاه کپی چروک می شود ؟ ” .

اقدامات لازم جهت جلوگیری از چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

حال که بررسی  ، تحلیل و پاسخ به پرسش چرا کاغذ در دستگاه کپی چروک می شود ، انجام گردید به بیان راهکارهای این مساله می پردازیم . جهت رفع ایراد چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی ، قبل از هرچیز مطمئن شوید که کاغذ در دستگاه شما ، به شکل صحیح قرار گرفته است . بررسی کیفیت و جنس کاغذ مورد استفاده ، می تواند از چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی ، پیشگیری کند ؛ همانطور که پیش تر گفته شد ، استفاده از کاغذ غیر استاندارد و ناهماهنگ با مدل دستگاه کپی ، می تواند مشکل ساز باشد . راه حل دیگر ، پشت رو کردن کاغذهای موجود در سینی است؛ بنابراین: 

  • مطمئن شوید که کاغذ درست در چاپگر قرار داده شده است.

  • نوع و کیفیت کاغذ را بازبینی کنید.

  • دسته کاغذ موجود در سینی را پشت و رو کنید. همچنین کاغذ موجود در سینی را ١٨٠ درجه بچرخانید.

دقت داشته باشید که موارد بیان شده ، تنها راه حل های ساده ای برای رفع مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی هستند . چنانچه این مشکل تکرار شد ، توصیه می کنیم دستگاه کپی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید . کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی ، با تخصص بالا و بهره گیری از ابزار مناسب ، قادر به حل این مشکل می باشند .

تعمیرات دستگاه کپی برندهای مختلف

رفع مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی ، در کارگاه تعمیرات دستگاه کپی به کمک مهندسینی انجام می شود که ضمن تسلط بر این دستگاه توانایی تعمیر و ترمیم قطعات مختلف آن را دارند . رفع مشکلاتی که منجر به چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می شود.

توسط مهندسین و متخصصین این حوزه انجام می گردد. نکته حائز اهمیت در این میان تعمیرات دستگاه کپی، به دست افرادی است که تجربه و تخصص لازم را در تعمیرات دستگاه کپی دارا هستند. بنابراین اگر در حال حاضر جزو آن‌ دسته از افرادی هستید که دستگاه آن‌ها دچار نقص شده است. مراجعه به نمایندگی دستگاه کپی را جهت تعمیرات به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده بهینه و درست از دستگاه  موجب خواهد شد که آسیب جدی به دستگاه وارد نشده و روند تعمیر تخصصی دستگاه کپی به سادگی دنبال شود.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩