اشتراک گذاری

امکان تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی

محققان موسسه ی فناوری ماساچوست، موفق به ایجاد امکان تغییر رنگ اشیاء، با توسعه ی فناوری چاپ سه بعدی شدند. کاربران پیگیر دنیای تکنولوژی های جدید در حوزه ی ماشین های اداری، با فناوری چاپ سه بعدی و امکانات ویژه ی آن آشنا هستند. اخیرا محققان موفق شده اند که با توسعه ی این فناوری، تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی را برای کاربران امکان پذیر نمایند. با پراخت بیشتر این خبر شگفت انگیز با ما همراه باشید.

تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی

تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی با تکنولوژی ColorFab

باید عنوان کنیم که تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی، با استفاده از تکنولوژی ColorFab برای دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست امکان پذیر شده است. جالب است بدانید که این فناوری، از رنگ های ویژه ای برخوردار بوده و در مقابله با نور ماورای بنفش ظاهر می شوند. نکته ی جذاب تر در این مورد این است که با اعمال نور مرئی، می توان به راحتی رنگ مورد نظر را ناپدید کرد. برای استفاده از ColorFab، نیاز به آپلود کردن سه بعدی جسم مورد نظر، روی رابط کاربری می باشد.

سپس با انتخاب رنگ دلخواه و مشخص کردن محل پیاده شدن رنگ در جسم، شاهد تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی خواهیم بود. لازم به ذکر است که رنگ ها را می توان به صورت پیکسل های کوچک نیز اعمال کرد. به عبارت دیگر، می توانیم مشخص کنیم که رنگ کدام پیکسل ها فعال و کدام ها غیر فعال شود.

فواید تکنولوژی ColorFab

از جمله فواید استفاده از تکنولوژی ColorFab و تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی، می توان به تولید قاب های موبایلی با  رنگ قابل تغییر اشاره کرد. یا گوشواره ها و زیورآلاتی که هرروز رنگشان تغییر کرده و برای خانمها بسیار جذاب خواهند بود. همچنین می توان این ویژگی را برای هر شئ دیگری متصور شد.

آینده ی تکنولوژی ColorFab

آنگونه که توسعه دهندگان ColorFab عنوان می کنند، گویا آینده ی این فناوری قرار است به صنعت پوشاک گره بخورد. البته استفاده از این فناوری قرار نیست تنها به این صنعت محدود باشد و محققان قصد دارند استفاده از ویژگی تغییر رنگ اشیاء پس از چاپ سه بعدی را به صنایع دیگر نیز گسترش دهند. آنها امیدوارند با تولید اجناسی که قابلیت تغییر رنگ دارند، از میزان هدر رفتن منابع و دور ریز آنها بکاهند.

مرکز تعمیرات کپی

مرکز تعمیرات کپی، از جمله مراکز پیشتاز در رفع مشکلات انواع دستگاه کپی به شمار می رود. خدمات این مرکز به یک برند خاص محدود نبوده و تولیدات کپی کلیه شرکت ها از جمله: شارپ، توشیبا، سامسونگ، کونیکا مینولتا، فوجیتسو، اچ پی، کانن و … را در بر می گیرد. همچنین وجود ابزار آلات مدرن و تجهیزات پیشرفته در این مرکز، فرآیند تعمیرات دستگاه کپی را برای تکنسین ها بسیار راحت تر کرده است. تکنسین های فعال در این مرکز، دوره های تخصصی را در زمینه ی ترمیم انواع مدل های فتوکپی دیده اند و مهارت لازم برای تعمیر این دستگاه را دارند.

همچنین در راستای ارائه ی خدمات مطلوب تر به کاربران، مجموعه ای از قطعات یدکی اورجینال در مرکز تعمیرات کپی فراهم شده است. از این رو شما کاربران عزیز می توانید از تعویض قطعات فرسوده دستگاه خود با نمونه های با کیفیت اطمینان کامل داشته باشید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩