اشتراک گذاری

تعمیر بلید فتوکپی

تعمیر بلید فتوکپی یکی از سرویس هایی است که در هنگام تعمیر دستگاه کپی انجام می شود. نظر به اینکه، بلید نقش مهمی در چاپ و کیفیت آن دارد، هر گونه مشکل و ایراد در آن باید سریعاً برطرف شود. در فرآیند چاپ و کپی، تونر از کارتریج به درام منتقل می شود. درام این تونر را به سطح کاغذ می رساند. همیشه مقداری از تونر بر روی درام باقی می ماند که اگر از روی آن پاک نشود در چاپ های بعدی باعث افت کیفیت می شود.

پاک کردن این قطعه توسط بلید انجام می شود. بنابراین اگر این قطعه به درستی کار نکند باید مورد تعمیر قرار گیرد. چنانچه از دسته کاربرانی هستید که مدام از دستگاه کپی استفاده می کنید ممکن است هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و سرویس این بخش از دستگاه داشته باشید. در واقع هر چه کارکرد دستگاه بیشتر باشد، تونر بیشتری انباشته شده و به تدریج ممکن است بلید کارایی خود را از دست بدهد. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

تعمیر بلید فتوکپی

بلید فتوکپی چیست ؟

در طول فرآیند چاپ، پس از آنکه تصویر از درام به کاغذ یا به تسمه انتقال داده می‎شود، مازادِ تونری که مورد استفاده قرار گرفته است در سطح درام‎ها باقی می‌ماند. این تونر مازاد می‌بایست پیش از آغاز عملیات بعدی درام، از روی سطح درام پاک شده و تمیز گردد.تمیز کردن این تونر دقیقاً همان کاری است که وایپر بلید دستگاه فتوکپی انجام می‌دهد. وایپر بلید، تونرهای باقی مانده بر سطح درام را جمع آوری کرده و آنها را به مخزن تونرهای ضایعاتی انتقال می‌دهد. خرابی بلید فتوکپی به دلیل تأثیر بر کیفیت چاپ اسناد، می‌بایست در اسرع وقت با تعمیر یا تعویض برطرف گردد.

در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید فتوکپی مشخص گردد. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به تعمیر و تعویض بلید دستگاه فتوکپی خود می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر فتوکپی را ثبت نمایید. توصیه می‌شود در زمان تماس نوع اشکال پیش آمده در دستگاه و سرویس موردنیاز را با اوپراتور درمیان بگذارید.

تفاوت بلید و دکتر بلید دستگاه فتوکپی

داکتر بلید نیز همچون بلید قطعه‌ای از جنس لاستیک شفاف است که به قطعه‌ فلزی دیگری متصل می شود. تفاوت ظاهری بلید و دکتر بلید دستگاه فتوکپی در قطر آنهاست. در واقع داکتر بلید نسبت به بلید نازک‌تر است. این دو قطعه جزو قطعات داخلی دستگاه‌ هایی نظیر پرینتر و فتوکپی هستند که البته داکتر بلید بیش‌تر در دستگاه‌های فتوکپی کاربرد دارد. دکتر بلید در واقع سایشی را در جهتی خلاف مگنت رولر –که هادی تونر بر روی درام است- ایجاد می کند. این کار کمک می کند تا تونر مجدداً شارژ شود (حتی زمانی که تونر کمی بر روی مگنت باقی مانده باشد).

توصیه می شود تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعویض و تعمیر بلید فتوکپی و البته سایر دستگاه های مشابه، صرفاً از مراکز مجازتعمیر فتوکپی و نمایندگی های رسمی دریافت شود.

بیشتر بخوانید: مشکلات متداول دستگاه کپی

تعویض بلید فتوکپی

تعویض بلید دستگاه فتوکپی یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی دستگاه فتوکپی است؛ این سرویس توسط خبره‌ترین کارشناسان تعمیر و صرفاً پس از طی مراحل عیب‌یابی دستگاه انجام می‌پذیرد. در تعویض و تعمیر داکتر بلید پرینتر ، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در  نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص گردد. در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی، این قطعه حتما به تونر آغشته می‌گردد تا از گیر کردن‌های احتمالی آن جلوگیری شود. گیر کردن بلید ضمن اختلال در فرآیند چاپ، سبب خط افتادن بر روی درام نیز می‌گردد.

جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت چاپ می‌توان در حین تعویض بلید، سیم شارژر دستگاه کپی را نیز تعویض کرد. نکته آخر اینکه در صورت امکان پس از باز کردن قطعات، سعی کنید با یک پمپ باد تونرهای احتمالی را پراکنده و پاکسازی کنید. کارشناسان تعمیر فتوکپی توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید دستگاه فتوکپی بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود. برای تمیز کردن بلید بهتر است از محلولی استفاده نکنید و نیازی نیست با محلول خاصی بلید را تمیز کنید.

نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی

اگر از کاربران دستگاههای کپی باشید و گذرتان به مراکز تعمیراتی افتاده باشد، حتما تا به حال به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین مکان جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر و بهسازی دستگاههای فتوکپی، تعمیرگاه های مجاز و رسمی است. مزیت ویژه مراجعه به تعمیرگاه های مجاز، دریافت تخصصی‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات تعمیر است. ضمن آنکه کلیه خدمات ارائه شده در این مراکز مشمول گارانتی و ضمانت است.

نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی ، یکی از همین مجموعه‌های مجاز و رسمی است که سرویس های تخصصی خود را توسط تیمی از زبده ترین کارشناسان به متقاضیان ارائه می دهد. نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی در طول سالهای اخیر، به دلیل برخورداری از پرسنل فنی متخصص و حضور مهندسان زبده، توانست به عضویت رسمی اتحادیه فن‌آوران ایران درآید و با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، اطمینان مشتریان خود را بیش از پیش به خود جلب کند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩