اشتراک گذاری

تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی

تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی یکی از حرفه ای ترین خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات کپی می باشد. کارشناسان ما در واحد تعمیرات کپی، پس از یافتن مشکل موجود در دستگاه  و آنالیز عملکرد آن، اقدامات لازم جهت تعمیر را به روی دستگاه اِعمال می نمایند. در صورتی که اشکال از یونیت اسکن دستگاه کپی باشد، اقدام به تعمیر آن خواهند نمود.

چنانچه دستگاه کپی شما کاربران گرامی به هر دلیلی دچار نقص و اختلال در عملکرد گشته است، می توانید با مراجعه به مرکز تعمیر دستگاه کپی اشکال پیش آمده در آن را برطرف سازید. کارشناسان ما در نمایندگی کپی با استفاده از جدیدترین متد عیب یابی و تعمیر، دستگاه شما را تعمیر نموده و در اختیار شما قرار می دهند. بعلاوه در صورت نیاز می توانید از سیستم سرویس در محل ما جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی کپی استفاده نمایید.

تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی

عملکرد اصلی scan unit در دستگاه کپی

scan unit یکی از بخش های اصلی دستگاه کپی است که کارایی های بیشتری را به این دستگاه اضافه می کند. یونیت اسکن در واقع وظیفه ی اسکن کردن را در دستگاه کپی بر عهده دارد. به طور کلی منظور از اسکن در تکنولوژی چاپ، پردازش یک تصویر دیجیتالی از نسخه ی کاغذی اسناد است؛ به طوری که بتوان نتیجه ی حاصل از این فرآیند را در قالب یک فایل الکترونیکی مشاهده کرد. اصطلاحا نیز به تصویری که به کمک اسکنر به دست می آید، اسکن گفته می شود.

هرگونه خرابی در اسکنر با عدم ثبت پردازش های رایانه ای اسناد همراه می شود. در چنین شرایطی تعمیرات scan unit دستگاه کپی امری ضروری است. کارشناسان ما در مرکز تعمیرات کپی با به کارگیری تجهیزات پیشرفته و تکنیک های نوین کلیه ی اختلالات ساختاری اجزای scan unit را در سطح کیفی بی نظیری برطرف می سازند.

تعمیر یونیت دستگاه فتوکپی

یونیت اسکن از بخش های مختلفی تشکیل شده است. این بخش از دستگاه که وظیفه اسکن کردن فایل ها برای کپی و پرینت را دارد، در صورت خرابی نیاز به تعمیر پیدا می کند. علاوه بر این، دستگاه کپی در برگیرنده قطعات متعدد دیگری نیز می باشد. هر یک از این قطعات در صورت خرابی، اختلالاتی را در عملکرد دستگاه ایجاد می کنند. لیزر، پیکاپ رولر، مین برد، پاور، پنل، کارتریج، درام و بلید برخی از قطعات دستگاه کپی هستند. لیست تمامی قطعات دستگاه کپی که در مرکز تعمیرات دستگاه فتوکپی مورد تعمیر قرار می گیرند در ادامه آورده شده است.

تعویض scan unit دستگاه کپی

گاهی ممکن است آسیب های وارده بر یونیت اسکن در حدی باشند که انجام امور تعمیراتی در راستای بازیابی فرآیند اسکن سیستم موثر واقع نشود و تعویض scan unit دستگاه کپی نیازی غیر قابل چشم پوشی گردد. البته در این میان امکان دارد مشکلات اسکنر با تعویض اجزای معیوب آن از جمله لنز، لامپ، کابل ها و …قابل حل باشد. تشخیص این امر در گرو مراحل عیب یابی دقیق و کارشناسانه ی تعمیرکاران حرفه ای می باشد. مرکز تعمیرات کپی طی بررسی های ریزبینانه ی تخصصی تکنسین های ماهر خود فرآیند تعویض را با نمونه های اورجینال و مشابه سیستم مورد نظر شکل داده و به همراه گارانتی عرضه می دارد.

این مقاله نکات جدیدی را شرح میدهد : آیا دستگاه کپی اشعه دارد؟

تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی و دیگر قطعات دستگاه کپی

  • تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Paper Stop Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Optical Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات SPF دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات ADF دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Duplex دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Sorter دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Finisher دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Stapler Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Main Board دستگاه کپی
  •  تعمیرات AC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات DC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات Discharge دستگاه کپی
  •  تعمیرات Blank Lamp دستگاه کپی
  •  تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Drum Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Fusing Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات MC Charger دستگاه کپی

دستگاه فتوکپی چیست؟

دستگاه فتوکپی ماشینی پر سرعت است که کار نسخه برداری از متون، اسناد و عکس ها را به سهولت انجام می دهد. زیراکس فناوری ای نامیده می شود که اغلب فتوکپی ها از آنها استفاده می کنند. البته برخی از دستگاههای کپی از کارتریج جوهر افشان بهره برده ولی در بیشتر مواقع خصوصا دستگاه کپی اداری از زیراکس استفاده می کنند که استاندارد تر هم هست .

این دستگاهها که کپی برداری زیراکسی دارند در سال ۱۹۵۹ معرفی شدند. البته که نخستین دستگاه  فتوکپی اداری در سال ۱۷۷۹ عرضه شد که مخترع آن جیمز وات بود . نحوه کارکرد دستگاه این بود که بر انتقال فیزیکی میزانی جوهر به صورت فرمول بندی شده متکی بود . این سیستم تا نزدیک به یک قرن مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۹۳۷، جورجی نادجاکوف فیزیکدان بلغاری فهمید که وقتی در میدان الکتریکی قرار داشته باشد و در معرض نور باشند برخی دی الکتریک ها که قطبیت الکتریکی دائمی دارند و در سطوحی که در معرض قرار دارند به دست می آمد. قطبیت در تاریکی بود و از نور آسیب می دید. چستر کارلسون مخترع فتوکپی حق امتیاز این وسیله را داشت که محقق و مخترعی نیمه وقت بود. کارلسون از آشپزخانه خود برای آزمایش های الکتروفتوگرافی بهره برد. و در سال ۱۹۳۸ از حق امتیازش برای این فرآیند استفاده کرد.

شاید ساده ترین تعریف مردمی از دستگاه فتوکپی این باشد که از نوشته ها و اسناد رونوشت می گیرد و نکته جالب اینجاست که این دستگاه به علت سطح نیاز به آن بسیار فراگیر بوده و اغلب در همه جا از آن استفاده می شود چه در ادراجات چه در جاهای دیگر.

دستگاههای فتوکپی در اندازه های مختلف وجود دارند. برخی از آن ها از دیگر دستگاهها بسیار بزرگترند. این نوع بیشتر در ادارجات بزرگتر جهت انجام کلیه ی امکانات دستگاه کپی مورد استفاده قرار می گیرد و به نسبت امکانات داشته و سایز موجود قیمت بالاتری نیز دارند و از موارد دیگر نیز فتوکپی های کوچکتر که بیشتر مختصر مفید بودند و قیمت پایین تری دارند و البته این دستگاهها دیگر چند کاره نیستند . و در منازل و اداره های کوچکتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

واحدهای تعمیرات کپی

نمایندگی تعمیرات کپی با ایجاد فضایی مناسب، به کارگیری تجهیزات پیشرفته و به روز و هم چنین کمک گرفتن از نیروی متخصص جوان این اطمینان را به شما می دهد که با یک بار مراجعه به این مرکز کلیه ی  مشکلات ایجاد شده در دستگاه کپی رفع گردد.  تعمیرات دستگاه کپی با تقسیم ساختار درونی خویش به پارت های متعددِ تخصصی، فضایی فراهم ساخته است تا خدمات و سرویس های مرتبط با هر یک از دستگاه های کپی صرفاً در پارت تخصصی مرتبط با همان محصول انجام پذیرد. تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی ، یکی از خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات دستگاه کپی می باشد.

این مرکز در طول سالهای اخیر با تمرکز بر  ارائه خدمات مرتبط با تعمیر و ترمیم دستگاه های کپی توانسته است نیاز اکثریت کاربران این تجهیزات را برطرف سازد. واحدهای تعمیرات کپی در بخش زیر معرفی می گردند.

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی با همکاری تیمی از  مهندسان خبره و فعال به ارائه تمامی خدمات مرتبط با محصولات کپی مشغول است. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهای بین‌المللی به ویژه استانداردهای وضع شده در دستگاه های کپی است. مهندسان ما در این مرکز با اتکا به توانمندی های ویژه ی خود قادر هستند تمامی مشکلات مربوط به دستگاه کپی بالاخص یونیت اسکن کپی را مرتفع سازند. ما این اطمینان را به شما می دهیم که کلیه خدمات ارائه در این مرکز شامل گارانتی می باشند و در صورت رفع نشدن مشکل دستگاه،می توانید دوباره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شما کاربران گرامی می توانید پیشرفته ترین خدمات در سه حوزه تعمیر، فروش و آموزش را با حضور در نمایندگی کپی و مراجعه به پارت مربوطه دریافت نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی ها و مشاوره های بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩