اشتراک گذاری

تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی

این قسمت واحد تغذیه کاغذ در دستگاه کپی می باشد. تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی ماشینی پر سرعت است که کار نسخه برداری از متون , اسناد و عکس ها را به سهولت انجام می دهد . زیراکس فناوری ای نامیده می شود که اغلب فتوکپی ها از آنها استفاده می کنند . البته برخی از دستگاههای کپی از کارتریج جوهر افشان بهره برده ولی در بیشتر مواقع خصوصا دستگاه کپی اداری از زیراکس استفاده می کنند که استاندارد تر هم هست .

ارتباط کاغذ کش و Paper Feed Unit دستگاه کپی

کاغذ کش ها از قسمت های اصلی Paper Feed Unit دستگاه کپی هستند که وظیفه انتقال کاغذ به داخل دستگاه و خروج  آن را بر عهده دارند. این قسمت از یونیت تغذیه ی کاغذ دستگاه  کپی برای شکل گیری فرآیند ورود و انتقال برگه ها به قسمت دارای جوهر و یا تونر سیستم ساخته شده اند. خرابی کاغذ کش موضوع بسیار مهمی است که می تواند باعث از کار افتادگی Paper Feed Unit دستگاه کپی و عدم چاپ اسناد مورد نیاز کاربر شود.

کاغذکش به دلایل مختلفی دچار مشکل می شوند. یکی از عمده ترین این دلایل استفاده بیش از حد و طولانی مدت از دستگاه است که موجب فرسودگی کاغذکش خواهد شد. گاهی ممکن است آسیب وارده بر کاغذ کش در حدی باشد که اعمال امور تعمیراتی بی اثر شده و تعویض این بخش از یونیت تغذیه ی کاغذ ضرورت یابد. به هر حال مشکل هر چه که باشد در نمایندگی دستگاه کپی قابل رفع است. خاطرنشان می نماییم که کلیه ی خدمات تخصصی این مرکز براساس پارامترهای استاندارد شکل گرفته و به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می گردد.

کاغذ مناسب برای دستگاه کپی

جنس کاغذ نقش بسیار مهمی در سلامت Paper Feed Unit دستگاه کپی دارد. یکی از اساسی ترین کارهایی که جهت پیشگیری از خرابی کاغذکش و یونیت تغذیه ی کاغذ دستگاه کپی می توان انجام داد، استفاده از کاغذهای مناسب است. برای شناسایی کاغذ استاندارد جنس، وزن و نوع بافت تشکیل دهنده ی آن را مورد بررسی قرار دهید. کاغذ مورد استفاده در دستگاه های کپی باید دارای وزن ۸۰ گرم باشد. حتی الامکان از کاغذ های رنگی نیز استفاده نکنید. رنگدانه های این کاغذها به هنگام عبور از اجزای داخلی دستگاه کپی تاثیرات منفی خاصی از خود بر جای می گذارند. همچنین دقت کنید که از کاغذهای بدون پرز استفاده کنید، زیرا ذرات ریز تشکیل دهنده ی کاغذهای بی کیفیت در حین فرآیند چاپ دردسرساز شده و ساختار دستگاه کپی را تخریب می نماید.

تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی

Paper Feed Unit دستگاه کپی یکی از بخش های مکانیکی این دستگاه است که در ارتباط با قرارگیری و ورود و خروج برگه ها عمل می کند. این قطعه خود دارای اجزایی همچون چند چرخ دنده است که حرکت کاغذها را راحت تر می کنند. پیپر فید که با عنوان واحد تغذیه کاغذ نیز شناخته می شود، بر اثر فشار و عوامل دیگر از کار می افتد. در این صورت شاهد بروز مشکلاتی مثل گیر کردن کاغذ یا چروک شدن آن هستیم.

تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی باید توسط افرادی انجام شود که به خوبی با ساختار فتوکپی و این بخش آشنایی دارند. تعمیرکار ناشی ممکن است با یک خطای کوچک، زمینه ساز خرابی بیشتر این قطعه و حتی از کار افتادن آن شود. در ادامه مطلب، نکات بیشتری را راجع به نحوه تعمیر پیپر فید یونیت دستگاه کپی و جزئیات آن به شما ارائه می دهیم. نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی در مرکز سخت افزار ایران نیز برای ارائه خدمات تخصصی تر در خدمت کاربران محترم می باشد.

تعویض Paper Feed Unit فتوکپی

تلاش همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کپی مرکز سخت افزار ایران این است که پیپر فید یونیت را ترمیم کنند. اما گاهی آسیب دیدگی این قطعه به گونه ای است که امکان تعمیر آن وجود ندارد. به عنوان مثال در صورت شکستن این بخش، تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی عملا امکان پذیر نیست. در این صورت، واحد تغذیه کاغذ با نمونه ای جدید جایگزین می شود تا مشکلات حرکت برگه نیز برطرف شوند.

علاوه بر انجام درست مراحل، استفاده از قطعه اورجینال نیز در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر برای تعویض Paper Feed Unit دستگاه کپی از نمونه غیر اصل استفاده شود، قطعه جدید عملکرد خوبی در دستگاه ندارد. در نتیجه احتمال خرابی مجدد پیپر فید و حتی آسیب دیدگی سایر بخش های دستگاه نیز بسیار زیاد است. گفتنی است همکاران ما در نمایندگی مجاز تعمیرات کپی تنها از قطعات یدکی اصل و شرکتی برای تعویض اجزاء آسیب دیده این دستگاه استفاده می کنند.

نحوه تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی

همانطور که اشاره کردیم، پیپر فید جزء بخشهای مکانیکی دستگاه های کپی است. این بخش با کاغذکش نیز در ارتباط است و خرابی آن می تواند عملکرد کاغذکش را نیز مختل کند. برای تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی ، اول دستگاه را خاموش کرده و از برق می کشند. سپس بخش های مرتبط با منبع تغذیه کاغذ باز شده و پیپر فید از دستگاه خارج می شود.

توجه داشته باشید که این کار باید بدون هرگونه فشار و با استفاده از ابزار و دستگاه های مخصوص انجام شود. در غیر این صورت امکان شکستن Paper Feed Unit بسیار بالاست. پس از بیرون آوردن این قطعه و بررسی آن، بخش های آسیب دیده پیپر فید دستگاه فتوکپی، تعمیر و یا تعویض می گردند. به این ترتیب مشکلات حرکت یا ورود و خروج برگه ها هم برطرف می شوند.

واحد تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی

در واحد تعمیر پرینتر، این شرکت تعمیر همه دستگاه های کپی انجام می گیرد. هر واحد مختص به یک محصول خاص می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات شرکت ، تعمیرکاران زبده ی این واحد ، پس از عیب یابی دقیق، از ابزارآلات به روز استفاده کرده و دستگاه را با بهترین کیفیت ممکن تعمیر می نمایند. خدمات سرویس در محل را می توان یکی از خدمات مهم واحد تعمیرات پرینتر دانست. شما کاربران گرامی ضمن تماس با نمایندگی این شرکت، می توانید از این خدمات بهره مند شوید. شما کاربران عزیز، در صورت تمایل می توانید با مراجعه به این اخبار، در جریان آخرین رویدادهای کمپانی قرار بگیرید.

تعمیرات دستگاه کپی در محل

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران هنگام جابجا کردن دستگاه های کپی با آن مواجه می شوند، ضربه خوردن و آسیب دیدگی دستگاه است. از طرف وزن این محصول بالاست و انتقال آن به مرکز تعمیرات کار راحتی نیست. بنابراین بهتر است تعمیرات دستگاه کپی در محل انجام شود تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. پس از این که مشکل دستگاه شما به صورت مداوم تکرار شده و کارتان را مختل کرد، کافی است با مرکز مجاز تعمیر کپی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. همکاران ما تا حد امکان شما را راهنمایی می کنند و اگر مشکل حل نشد، به محل مورد نظرتان اعزام می شوند. سپس دستگاه فتوکپی مورد نظر در محل مورد بررسی قرار می گیرد و منشأ ایرادات آن به خوبی مشخص می شوند. پس از تعمیرات کپی در محل می توانید از این دستگاه بدون هیچ نقص و ایرادی استفاده کنید.

خدمات نمایندگی تعمیرات کپی

  • تعمیرات Main Board دستگاه کپی
  •  تعمیرات AC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات DC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات Discharge دستگاه کپی
  •  تعمیرات Blank Lamp دستگاه کپی
  •  تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Drum Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Fusing Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات MC Charger دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی در ایران

شاید ساده ترین تعریف مردمی از دستگاه فتوکپی این باشد که از نوشته ها و اسناد رونوشت می گیرد و نکته جالب اینجاست که این دستگاه به علت سطح نیاز به آن بسیار فراگیر بوده و اغلب در همه جا از آن استفاده می شود چه در اداره های دیگر. دستگاههای فتوکپی در اندازه های مختلف وجود دارند . 

برخی از آن ها بسیار بزرگترند از دیگر دستگاهها . این نوع بیشتر در ادارجات بزرگتر جهت انجام کلیه ی امکانات دستگاه کپی مورد استفاده قرار می گیرد و به نسبت امکانات داشته و سایز موجود قیمت بالاتری نیز دارند و از موارد دیگر نیز فتوکپی های کوچکتر که بیشتر مختصر مفید بودند و قیمت پایین تری دارند و البته این دستگاهها دیگر چند کاره نیستند . و در منازل و اداره های کوچکتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربران گرامی دستگاه های کپی در انواع برندها و مدل ها، در تهران، کرج و سایر شهرستان ها می توانند جهت بهره مندی از خدمات تعمیرات دستگاه کپی و سایر ماشین های اداری با شماره هایی که در سایت درج شده است تماس حاصل فرمایند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩