اشتراک گذاری

تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی

تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی ، عنوان مقاله ی پیش رو می باشد. لازم است بدانید که این قسمت، یکی از یونیت های موجود در دستگاه کپی می باشد. با توجه به اهمیت یونیت ها در این دستگاه، اطلاعات بالای کاربران در مورد عملکرد و تعمیرات آنها می تواند در تداوم سلامت دستگاه بسیار مفید باشد. از این رو، تصمیم گرفتیم که در این مطلب، مواردی را در رابطه نحوه ی کار و نیز تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی ، در اختیار شما کاربران محترم قرار دهیم.

تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی

DEVELOPER Unit چیست؟

در لغت به معنی دستگاه توسعه دهنده است. این قطعه در چاپگر لیزری از ارکان مهم تلقی می شود. دستگاه فتوکپی ماشینی پر سرعت است که کار نسخه برداری از متون، اسناد و عکس ها را به سهولت انجام می دهد. زیراکس فناوری ای نامیده می شود که اغلب فتوکپی ها از آنها استفاده می کنند. البته برخی از دستگاه های کپی از کارتریج جوهر افشان بهره برده ولی در بیشتر مواقع خصوصا دستگاه کپی اداری از زیراکس استفاده می کنند که استاندارد تر هم هست. این دستگاه ها که کپی برداری زیراکسی دارند در سال ۱۹۵۹ معرفی شدند.

البته که نخستین دستگاه  فتوکپی اداری در سال ۱۷۷۹ عرضه شد که مخترع آن جیمز وات بود. نحوه کارکرد دستگاه این بود که بر انتقال فیزیکی میزانی جوهر به صورت فرمول بندی شده متکی بود. این سیستم تا نزدیک به یک قرن مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۳۷، جورجی نادجاکوف فیزیکدان بلغاری فهمید که وقتی در میدان الکتریکی قرار داشته باشد و در معرض نور باشند برخی دی الکتریک ها که قطبیت الکتریکی دائمی دارند و در سطوحی که در معرض قرار دارند به دست می آمد. قطبیت در تاریکی بود و از نور آسیب می دید. چستر کارلسون مخترع فتوکپی حق امتیاز این وسیله را داشت که محقق و مخترعی نیمه وقت بود. کارلسون از آشپزخانه خود برای آزمایش های الکتروفتوگرافی بهره برد. و در سال ۱۹۳۸ از حق امتیازش برای این فرآیند استفاده کرد.

شاید ساده ترین تعریف مردمی از دستگاه فتوکپی این باشد که از نوشته ها و اسناد رونوشت می گیرد و نکته جالب اینجاست که این دستگاه به علت سطح نیاز به آن بسیار فراگیر بوده و اغلب در همه جا از آن استفاده می شود. دستگاه های فتوکپی در اندازه های مختلف وجود دارند. نوع بزرگتر آن جهت انجام کلیه ی امکانات دستگاه کپی مورد استفاده قرار می گیرد و به نسبت امکانات داشته و سایز موجود قیمت بالاتری نیز دارند و از موارد دیگر نیز فتوکپی های کوچکتر که بیشتر مختصر مفید بودند و قیمت پایین تری دارند و البته این دستگاه ها دیگر چند کاره نیستند. و در منازل و اداره های کوچکتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

یونیت دولوپر چیست؟

یونیت دولوپر یا یونیت تانک دولوپر، همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین یونیت های موجود در دستگاه های کپی است. این یونیت متشکل از اجزایی است شامل: دولوپر و تونر، همزن ها، سیلندر دولوپر، دکتر بلید، کولار، اتصالات مگنت و چرخ دنده ها. اجزای گفته شده، نقش اساسی را در تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی ایفا می کنند. چنانچه هریک از این قطعات دچار مشکل شوند، عملکرد کلی دستگاه با اختلال همراه می گردد. همچنین این یونیت، در فرآیند تعویض دولوپر دستگاه کپی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی در تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی (خرابی Developer Unit)

به طور کلی می توان مهم ترین خرابی در یونیت دولوپر را ورود تونر بیش از اندازه به تانک دولوپر عنوان کرد. به این حالت اصطلاحا Over toner گفته می شود. در ادامه ، این وضعیت را بیشتر بررسی می کنیم:

تعویض قطعات

گاهی ممکن است نوع آسیب ایجاد شده در اجزای یونیت دولوپر به گونه ای باشد که امکان تعمیر آنها وجود نداشته باشد. در این شرایط، تنها راه برای حصول تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی ، تعویض قطعات معیوب می باشد. در این صورت توجه به این نکته ضروری است که قطعه ی جایگزین شده حتما باید اورجینال باشد تا بتواند کیفیت مورد انتظار را به همراه داشته باشد. بدیهی است که وجود قطعات بی کفیت، علاوه بر عدم تعمیر صحیح دولوپر می تواند زمینه ساز مشکلات بعدی در دستگاه کپی نیز باشد

تعویض به موقع دولوپر

همانطور که گفتیم، یونیت دولوپر به عنوان مخزن ماده ی توسعه دهنده در دستگاه کپی شناخته می شود. اطلاع دارید که دولوپر، ماده ای در این دستگاه است که کیفیت کپی را تعیین کرده و باید هر چند وقت یکبار تعویض گردد. بی توجهی به این ماده و تعویض دیرهنگام آن می تواند نقایص و معایب جدی را در این یونیت به وجود آورد. لذا توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از نیاز به تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی ، نسبت به تعویض این ماده در زمان مناسب اقدام نمایید. فراموش نکنید که برای دستیابی به عملکرد هرچه بهتر دستگاه، بهتر است از تونر و دولوپر با کیفیت استفاده کنید. کمی هزینه ی بیشتر در هنگام تهیه و تعویض این مواد، به تضمین سلامت دستگاه و یونیت دولوپر آن می ارزد.

Over toner

همانطور که گفتیم، Over toner به حالتی اطلاق می شود که تونر، بیش از حد وارد تانک دولوپر شود. در این صورت، کپی گرفته شده توسط دستگاه، کثیف و سیاه خواهد بود. این اتفاق دلایل مختلفی دارد. از جمله ی این دلایل می توان به خرابی، فاسد بودن و یا بی کیفیت بودن تونر اشاره کرد. همچنین تنظیم نبودن دکتر بلید هم می توان در ایجاد این اتفاق موثر باشد؛ به این شکل که در اثر خرابی این قطعه، دستگاه دچار دولوپرریزی شده و در نتیجه، اور تونر اتفاق می افتد.

در تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی باید به این مساله توجه ویژه شود. سایر خرابی های Developer Unit، شامل ایجاد نقص و تنظیمات غلط در قسمت های مگنت، چرخ دنده ها، کولار، سیلندر دولوپر، همزن ها و دکتر بلید می شود. در هر صورت، با تعویض و یا ترمیم این قسمت ها، تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی حاصل می شود.

تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی و دیگر خدمات تعمیرات کپی

  • تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Paper Stop Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Optical Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات SPF دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات ADF دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Duplex دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Sorter دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Finisher دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Stapler Unit دستگاه فتوکپی
  •  تعمیرات Main Board دستگاه کپی
  •  تعمیرات AC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات DC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات Discharge دستگاه کپی
  •  تعمیرات Blank Lamp دستگاه کپی
  •  تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Drum Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Fusing Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات MC Charger دستگاه کپی

مرکز تعمیرات کپی

اگر در عملکرد یونیت دولوپر دستگاه کپی خود با مشکل مواجه شدید، کافی است به واحد تعمیرات کپی مراجعه کنید. همکاران ما در این واحد، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدید ترین متدهای تعمیراتی روز دنیا، اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی دستگاه شما می نمایند. تعمیرات Developer Unit دستگاه کپی در این واحد، توسط تکنسین های مجرب و دارای تخصص انجام می گردد. به واسطه ی این ویژگی ها، می توانید دستگاه کپی خود را مثل روز اول از همکاران ما تحویل بگیرید.

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی ، یکی از مراکز معتبر در ارائه ی خدمات تعمیرات این دستگاه به کاربران می باشد. در این مرکز، انواع مدل های دستگاه کپی بدون توجه به برند آنها قابل بررسی و رفع اشکال می باشند. مهندسین با تجربه ی تعمیرات با استفاده از امکانات و ابزارآلات درجه یک موجود در مرکز تعمیرات کپی، دستگاه شما را به شکل تخصصی بررسی می کنند. پس از اتمام فرآیند عیب یابی، روند تعمیرات آغاز می شود. به واسطه ی تسلط بالای تعمیرکاران بر قطعات، دستگاه شما در مرکز تعمیرات کپی به بهترین شکل ممکن ترمیم می گردد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩